printlogo
ریس هیأت سوارکاری استان گیلان از برگزاری اجلاس وجشنواره بین الملی زیبایی اسب کاسپین از 16 الی 18 شهریور در گیلان خبر داد.
کد خبر : 35
تاریخ انتشار : 17 مرداد 1396 - 10:36
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت سوارکاری استان گیلان: هوشنگ افشاری ،میزبانی چهارمین اجلاس جهانی اسب کاسپین را نتیجه 13 سال تجربه برگزلري جشنواره ملی دانست و گفت: در پنجاهمين سالگرد معرفی اسب کاسپین پس از آمریکا ، انگلستان و سوند ، ایران چهارمین کشور و استان گیلان میزبان این رویداد مهم جهانی است.

ریس هیأت سوارکاری استان گیلان  هدف از برگزاری این جشنواره را کشف نژادهای خالص اسب کاسپین ، ورزش سوارکاری ، آموزش به کودکان و نوجوانان ، ژنتیک و تکامال یاد کرد و گفت: همایش بین‌المللی اسب کاسپین حركتي  بسیار موثر برای شناساندن این نژاد در منطقه و جهان  به عنوان زادگاه اسبچه خزری مي باشد.

وی از حضور و سخنرانی اساتید برجسته ای از کشور های  ایران ، انگلستان ، امریکا، استرالیا،کانادا و سوئد خبرداد و افزود : دراین اجلاس  آخرین مقالات ،تحقیقات علمی و کارگاههای آموزشی مربوط به اصیل ترین نژاد اسب کاسپین جهان ارائه می شود.

ریس هیأت سوارکاری استان گیلان رونمایی از کتاب انصاب ایرانی اسب کاسپین برای نخستین‌بار اشاره کرد و گفت: از دیگر دستاوردهای این همایش برپایی نمایشگاه‌های مرتبط و معرفی سایر نژادهای اسب ایرانی، عکس، نقاشی، سفال‌گری وکتب اسب کاسپین است.

هوشنگ افشاری قدمت اسب کاسپین را بیش از شش هزار سال عنوان کرد و گفت: اسب کاسپین را خانم لوئیز فیروز 50 سال قبل از کشور ایران به جهانیان شناساند و پس از آن با بررسی های علمی روشن شد که پیشینه وجود این اسب در کرانه دریای خزر به قبل از میلاد مسیح باز می گردد.

جشنواره زیبایی اسب کاسپین روز 18 شهریور 94 در ۹ رده سنی برگزار خواهد شد و اسطوره زيبائی  بر اساس بالاترين امتياز کسب شده از اسب هاي ۴ سال به بالا انتخاب مي‌شوند.

 گفتنی است : این همایش با تلاش جهاد کشاورزی، فدراسیون سوارکاری، منطقه آزاد ،اداره کل ورزش و جوانان ، سازمان میراث فرهنگی ، هیئت سوارکاری استان گیلان و مشارکت فعالان انجمن بین‌المللی اسب کاسپین و متخصصان از 16 کشور دنیا برگزار می‌شود.